Portal Biznes Zielona Góra wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Poniedziałek, 29 Maj 2017 Godzina: 00:00
  • EN
  • PL
  • DE
Kursy walut
w 2004 roku
Dodano: 2007-07-10 przez Wydział Funduszy Europejskich
"Modernizacja drogi krajowej nr 32 - Trasa Północna" w Zielonej Górze - nr SPOT/2.2/68/04


Rzeczowa realizacja przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. "Modernizacja drogi krajowej nr 32 - Trasa Północna w Zielonej Górze" zakończyła się w listopadzie 2005r.
Zadanie zostało zrealizowane przez Miasto Zielona Góra przy pomocy środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport.
 

Koszt całego Projektu wyniósł 3 960 871 PLN, w tym dofinansowanie ze środków unijnych to 75 % wartości Projektu, resztę stanowią środki własne Urzędu Miasta.

Realizacja zadania polegała na przebudowie nawierzchni jezdni południowej Trasy Północnej w Zielonej Górze, położonej w północnej części miasta, w obszarze o charakterze produkcyjno-usługowym.
 

Przedsięwzięcie obejmowało realizację dwóch odcinków o łącznej długości 2,79 km:
  • I odcinek - jezdnię od przedłużenia ul. Spawaczy do ronda Rady Europy,
  •  
  • II odcinek - jezdnię od ronda Rady Europy do granicy miasta.
 
Przeznaczone do modernizacji odcinki jezdni znajdowały się w złym stanie technicznym, stwarzały zagrożenie dla indywidualnych użytkowników dróg publicznych, komunikacji publicznej, przedsiębiorstw produkcyjnych korzystających z transportu drogowego, właścicieli i zarządców terenów aktywnych gospodarczo leżących w otoczeniu drogi oraz ludności zamieszkującej teren w obszarze wpływu drogi.

Pozyskanie środków pochodzących z Unii Europejskiej na ten cel pozwoliło między innymi na dostosowanie jezdni do przenoszenia nacisku 11,5 T/oś pojazdu oraz obniżenie ilości spalin emitowanych do atmosfery poprzez zwiększenie płynności ruchu, co jest równoznaczne z poprawą stanu środowiska naturalnego.

Dzięki realizacji tego zadania uzyskaliśmy efektywniejszy, bezpieczniejszy i przyjazny dla środowiska odcinek drogi biegnącej w ciągu drogi krajowej nr 32 relacji Gubinek - Stęszew.
UL. KĄPIELOWA
Powierzchnia240 m2
  • Przeznaczenie: Tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej...
  • Status:
UL. WŁADYSŁAWA ORKANA
Powierzchnia736 m2
  • Przeznaczenie: Tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej
  • Status:
UL. FRYDERYKA CHOPINA 26B
Powierzchnia967 m2
  • Przeznaczenie: 3.UU - tereny zabudowy usługowej handlu i usług ...
  • Status:
UL. ŚW. KINGI
Powierzchnia344 m2
  • Przeznaczenie: Zabudowa mieszkaniowo – usługowa
  • Status: